RLD F!

Jag tycker att rallylydnad är ganska kul, men att tävla det med Sqy har inte varit så kul.
Det är något som vi inte riktigt fixar tillsammans. Han är alltid laddad & det går över i någon typ av osäkerhet på vad han ska göra & oftast kommer skall..
”Vi ska bara ta RLD F, sen lägger vi ner detta!!”
Låter verkligen som att det är kul att tävla då va? Nej inte speciellt..
Men efter ha råkat bli diskade för vi råkat komma utanför banan & missat uppflyttningspoäng med några få poäng. Så anmälde jag till ”DEN” tävlingen som jag inte ville åka på, för det var tråkig & lång väg dit.

Jag anmälde alltså till Svalövs tävling i Eslöv, på alla hjärtansdag! Körde den långa vägen dit själv, med en överladdad sheltie i baksätet. Redan där kände jag för att vända hem igen!

Banan var helt i vår smak! Inte så mycket framför, ibland ska man helt enkelt ha tur! 😀
Med en laddad grabb & en snorrig matte så lyckades vi komma igenom banan! Jag hade en känsla av att ”nja, något på 70p blir det!”

Tro mig om jag blev chockad när jag såg att vi fick 90p, 5e plats & RLD F!!
Herregud va vi slet med den där förbaskade titlen. Usch nej, nu är rallyn slut för Sqy. & denna gången menar jag det!

image

☆ RLD N RLD F Såbys Shelties Sparkling Sqy

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “RLD F!

Lämna en kommentar